U ime obitelji

Lederer, kandidatkinja DP-a za dogradonačelnicu Zagreba: Politika Obuljen Koržinek kontinuitet je politike HNS-ove ministrice

Lederer, kandidatkinja DP-a za dogradonačelnicu Zagreba: Politika Obuljen Koržinek kontinuitet je politike HNS-ove ministrice

Kandidatkinja Domovinskog pokreta za zamjenika gradonačelnika Zagreba dr. sc. Ana Lederer, teatrologinja, publicistkinja, prva žena intendant HNK u Zagrebu, nekadašnja pomoćnica Zlatka Hasanbegovića, gostovala je u podcastu ’55 minuta kod Željke Markić’ gdje je pričala o promicanju hrvatske kulture i književnosti, svom akademskom obrazovanju i poslovnoj suradnji s brojnim akademicima. U svojoj iznimno bogatoj karijeri obnašala je i dužnost gradske zastupnice u Gradskoj skupštini Grada Zagreba i to kao članica stranke Blok za Hrvatsku koju je predvodio Zlatko Hasanbegović. Govorila je i o ubojstvu njezinog supruga Gordana Lederera, ratnog reportera i snimatelja HRT-a te dužnosti intendantice HNK u Zagrebu.

Dr. sc. Ana Lederer rođena je 1964. u Subotici kao kći Petra Šarčevića, ka­­zališnog redatelja i dugogodišnjeg direktora Drame zagrebačkog HNK i majke Marlize, sopranistice. Na Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu diplomirala je komparativnu književnost i ruski jezik i književnost 1987., magistrirala 1992., a doktorirala 2002. Od 22. siječnja do 19. listopada 2016. vršila je dužnost pomoćnika Zlatka Hasanbegovića, ministra kulture Republike Hrvatske u Vladi Tihomira Oreškovića. Od 2005. do 2013. (dva mandata) bila je intendantica Hrvatskoga narodnog kazališta u Zagrebu. Od 1989. objavljuje prikaze, književne i kazališne kritike, eseje, znanstvene radove i knjige u novinama i časopisima, na radiju i TV-u. Ne govori često o pogibiji supruga Gor­­dana Le­­derera, HTV-ova snimatelja kojeg je u kolovozu 1991. na brdu Čukur iznad Hrvatske Kostajnice po­­kosio snajperski hitac.

O Obuljen Koržinek i Dubravki Vrgoč

Dogodio se poziv za intendanticu nacionalne kuće koji nisam mogla odbiti. Naučila sam trpjeti objede, blaćenja laži, hajke i tako sam počela mandat i završila. Bez obzira na sve to, svako je iskustvo važno i ne bih to promijenila. Imala sam svojih 8 godina i ne bih se vratila. Ljutim se sada na sve što se događa, na kulturnu politiku Nine Obuljen Koržinek, koja je kontinuitet politike Andree Zlatar Violić. Ljutim se na njezino potpuno nerazumijevanje sustava kulturnih ustanova, ljutim se na činjenicu da jedan katastrofalan pa i skandalozan način upravljanja aktualne intendantice pokušava zataškati. Smatram da nema nitko prava u ime bilo kojeg cilja zlostavljati bilo koga, a potpuno je jasno što se događa, jer je 70 posto zaposlenika istupilo i govorilo o zlostavljačkom načinu upravljanja. Ne mogu prihvatiti takav odnos prema nacionalnoj kući. Drugi aspekt je programski. HNK je kuća koja ima tri umjetničke grane, velika je tradicija, a vidim iz kulturne politike aktualne ministrice i njezinog izbora intendantice da se tradicija i opere i baleta zanemaruju, produkcije i publike je sve manje. Da je bilo tko drugi u pitanju, pa i ja, mediji bi drugačije reagirali. Treba se zapitati zašto ministrica štiti Vrgoč, unatoč svim problemima. Poručujem da se ne želim vratiti u HNK, iako se to insinuira. Ima osoba koji tu kuću mogu voditi na način koji to ova kuća zaslužuje.

O smjenama

Problem je političkog nasilja i netolerancije. Svaki ministar ima svoju viziju, na koju ima pravo, ali modus operandi koji sam doživjela na svojoj koži je nešto s čime se ne mogu složiti. Nikada nismo otvoreno razgovarali, Andrea Zlatar Violić je mogla reći otvoreno da ne vidi mene na tom mjestu. Tako je i Milan Bandić mogao napraviti. Problem je što je jedna osoba upravljala gradom. Te smjene su dominantnije na lijevom spektru. Imamo pravo ne misliti isto, ne zastupati iste stvari, život je zanimljiv zbog različitosti. Zastrašujuće je da se u kulturi ne nalazi zajednički jezik različitosti.